sâmbătă, mai 28, 2005

Elfen Lied

Elfen Lied anidb
Elfen Song
Cantecul elfilor

Introducere
Elfen Lied e tot o miniserie, de 13 episoade, la care a aparut si un extra ep, cu actiunea situata candva inainte de ultimul din serial. Acum apar versiunile pe DVD. Dupa titlul care te lasa confuz, v-ati dat seama ca trebuie sa fie vorba de ceva verrry eeevil... Chiar este. Povestea si serialul sunt foarte violente, plus ca are si valente de film psihologic, iar daca violenta nu ar fi suficienta pentru a fi interzis copiilor, mai contine si cateva scene erotice. Nimic serios, though. V-am atras deja atentia? >:) Well, titlul precizeaza ca sunt cumva si elfi in serial. Dar se pare ca japonezii au definitia cam larga la acest gen. Cititi in continuare si veti afla de ce.

Poveste
Undeva, intr-un laborator strict secret, se faceau experimente secrete pe o specie aparte de oameni, considerati *blestemati*. Se nasteau cu coarne, si mai tarziu capatau o abilitate ce le permitea sa "extinda" brate din ei pe o distanta limitata, dar foarte puternice. De obicei, se transformau in bestii ce ucid tot in cale, deoarece principala functie pe care o atribuiau bratelor extra era de taia/ smulge/etc parti ale corpurilor animalelor vii. Si cu acele brate se puteau apara si de gloante... Aceasta specie se numea diclonius, iar cel mai puternic specimen din laborator (si cel mai violent) era o fata pe nume Lucy, care statea inchisa in permanenta, din cauza obiceiului ei de a felia tot ce misca. Ei credeau ca i-au sigilat puterea, dar, de-a lungul anilor, isi dezvolta mai bine abilitatile si reuseste la un moment dat sa scape, ucigand totul in cale. Chiar cand sa evadeze de pe insula pe care era, un lunetist ii trage una in cap, si cade inconstienta in mare. Ziua urmatoare, Kouta pleaca la plimbare, impreuna cu Yuka, prietena sa din copilarie (din cauza unui accident, uitase toata copilaria sa), ce venise in vizita, pe plaja din apropierea casei, unde... din apa apare o fata cu parul lung si roscat, goala pusca, cu sange curgand din frunte, si care tot zice "nyu" intruna. O iau acasa, si o ingrijesc, dupa care incep sa apara tot felul de probleme, una mai ciudata ca alta, pe langa intamplarile comice ce tin de comportamentul instinctual al lui Nyu. Pe parcurs, in casa lui Kouta ajung sa stea mai multe fete, din diverse motive, si toti sunt o mare familie. Pana cand...

Personaje
Kouta - e un student obisnuit, ce merge la cursuri, si are o casa in apropierea plajei din orasul sau. In copilarie a suferit o tragedie ce l-a facut sa uite tot trecutul sau, dar din cand in cand mai are flashbacks. Partea cea mai importanta e ca a uitat ca se indragostise de Yuka, o verisoara a lui foarte indepartata, si care a avut grija de el dupa accident, si il viziteaza constant. Kouta se decide sa o apere pe Nyu de politia care o cauta, si de tot ce se mai intampla, dar fara sa stie identitatea ei.

Nyu/Lucy - e un diclonius foarte periculos. Inca din copilarie a avut tendintele criminale, si de atunci a fost inchisa ~14 ani in acel institut de cercetari. Acum a evadat, si nimic nu ii va sta in calea libertatii. Nyu si Lucy sunt doua personalitati foarte diferite. Nyu e sperioasa, face chestii stupide, avand un comportament instinctual, fara a fi educata deloc. Dar zambeste foarte mult, si e draguta cu toata lumea, desi nu poate sa-si exprime sentimentele decat printr-un "Nyu" calduros. Lucy, pe de alta parte, e o criminala cu sange rece, care ar putea decapita pe cineva fara sa clipeasca sau sa aiba remuscari. Se pare totusi ca are un motiv ascuns pentru care tine la Kouta si prietenii lui. Lucy nu apare decat cand e provocata, si Nyu e prea speriata ca sa reactioneze.

Yuka - verisoara lui Kouta, pe care a cunoscut-o cand era foarte mic. De atunci au fost prieteni, iar ea il iubeste in secret. Kouta nu isi aminteste cat de mult o iubea, asa ca deocamdata sunt doar prieteni. Yuka va fi putin enervata de atentia pe care Kouta o acorda lui Nyu si de determinarea sa de a o apara pe Nyu de politie. Ca sa nu mai vorbim ca Nyu intra in tot soiul de situatii delicate cu Kouta exact inainte ca Yuka sa intre pe usa. In final, Yuka e doar ca o sora mai mare a sa, care are grija de toata lumea ce se aciueaza pe la el prin casa.

Mayu - o fetita care supravietuia singura pe strada, impreuna cu catelusul ei, Wanta. Mayu o gaseste pe Nyu si ajunge si ea sa stea la Kouta in casa, cand ei afla ca ea supravietuia stand singura pe strazi, si mancand doar ce primea de la vanzatorii de gogosi inimosi care se indragostisera deja de fetita cu catelusul ei ce treceau zilnic si zambeau la vitrine.

Nana - un alt diclonius, dar care facea tot ce ii spunea "tatal" ei, directorul institutului de cercetare, Mr. Kurama. Nana nu ucidea oameni, si era ascultatoare, motiv pentru care era folosita pentru cercetarile cu privire la natura abilitatilor si modul in care erau folosite. Nana va ajunge si ea sa stea in casa la Kouta, dar prima ei reactie in momentul cand o vede pe Nyu nu va fi una buna... Insa Kouta nu avea cum sa inteleaga asta. Nana e suparata tot timpul ca Nyu se integra mai bine in societate decat ea, care nu stia sa faca nimic, pentru ca mereu gresea.

Kurama - e seful securitatii, si singurul care se simtea in siguranta pe langa Lucy, care avea planuri mult mai sumbre pentru el decat sa-l decapiteze pe loc. El o iubeste cel mai mult pe Nana, pe care o considera propriul sau copil. Si el are o poveste trista, in urma caruia a ajuns la acel institut. Kurama incearca sa intervina inainte ca Lucy sa decimeze orasul, dar nu stie ca ea s-a schimbat intre timp, si ca e pasnica, atat timp cat e lasata in pace, sa stea cu Kouta.

Impresie
Muzica are versurile in latina, si mi se pare super bine realizata (pian). Povestea e dramatica, si, ca de obicei, totul este explicat in ultimele 2 episoade. Singura problema e ca sfarsitul e mult prea tras de par. Si nici nu se stie exact ce se intampla dupa ultima scena, lasand spectatorul in suspans (oare va fi continuata?). Grafica e excelenta, muzica pe masura, iar suspansul nu iti da pace pana nu vezi toata seria. E putin ciudata faza cu coarnele, deoarece ma asteptam la elfi, nu la hellspawns, but hey... Ati observat ca toti diclonius au parul rosu/roz? Si ca sunt fete? Well, nu sunt numai fete, dar nu va spun cine mai e diclonius... Probabil ca era mai bine daca aveau parul normal, si nu roz, dar e ceva ce tine de domeniul anime art.

Concluzii
E o serie care merita vazuta - daca nu va deranjeaza violenta. A obtinut foarte multe premii pe anidb, pentru o miniserie. Ar fi trebuit sa fie mult mai lunga, pentru a avea mai mult timp Lucy sa devina cat de cat umana. Cred ca asta asteptau toti care au urmarit serialul.

Nota: 8/10
Recomandat: celor carora le plac povestile tragice.

15 comentarii:

Broken_Mirrors spunea...

Din cate tin minte povestea este mult mai lunga (exista si manga) iar ecranizarea este facuta undeva de pe la mijlocul povestii... probabil acesta este motivul pentru care actiunea pare ciudata, iar personajele neconturate. Personal, mi se pare una din cele mai interesante seriale de anime pe care le-am vazut si imi place foarte mult melodia. Violenta nu mi se pare stupida si nici inutila in contextul acesta, dat fiind ca este definitoriu pentru personaj... personalitatea multipla a lui Nyu mi se pare fascinanta

fishy spunea...

ummmm, tocmai am terminat de vazut seria.....si chiar mi-a placut foarte mult....trecand peste toate scenele cu sange, maini si picioare care zburau prin toate partile (am senzatia ca la un moment dat se poate distinge si un stomac) si care intr-adevar au fost un pic disturbing (bine, poate nici mancatul in timp ce ma uitam nu a fost o idee prea stralucita), povestea chiar mi s-a parut ca are substanta....si personajele principale cred ca sunt destul de reusite....per ansamblu mi se pare o serie buna, eu zic ca merita vazuta

Andreea.R spunea...

mie chiar mi-a placut serialul asta. ce-i drept, inca nu am vazut sfarsitul, nu am ajuns decat la episodul 7, insa promit sa imi iau revansa cat mai curand ;)
anumite faze mi se par usor penibile...in special cele cu tenta erotica...sincer mi se pare ca serialul asta a a fost creat de niste minti cam perverse. sau poate ca au si alea vreo semnificatie ascunsa, pe care eu nu am fost in stare sa o descopar ;)...mda, orice e posibil, nu?

Neo spunea...

Damn, tocmai am terminat de urmarit seria scoasa de pe torente si mi se pare geniala, Lucy's the best, pe langa asta, e normal sa se descarce atat de violent, dupa cat o suferit si cat o trebuit sa indure (come on, you gotta love the bloodshed, you're like waiting for her to gaze upon a stupid victim and slassshhhh). De acord cu broken_mirrors la muzica, iar faza-i ca scenele tragice si cele de dragoste (not sex) chiar te prind. I give it a 10. Keep up the work you guys, really cool blog!

Jay spunea...

Tocmai l-am terminat si eu de vazut acum (torente ftw). Muzica e geniala si atitudinea lui Lucy deasemenea. Doar pentru atat si merita iertat sfarsitul (cred ca asta si-au zis si autorii: "La cat de beton am facut-o pe lucy, ne permitem sa lasam loc de discutii contra legat de sfarsit")

FrancescaElena spunea...

a fost super animeul dar n-am intzeles ultima parte knd Lucy s-a dus p pod shi trageau aia in ea.....duoe in ultimul ep Lucy apare tot ku paru lung shi ku cornele ei kiar dak nu mai treb sa le aiba....kum vine asta???? orikum nu mai konteaza am pierdut o zi uitandu-ma la toate ep shi a meritat k mi-a plakut......Nyu!!!!:P:P:P:P:P

didymickySS spunea...

cand am vazut titlu .. sincer si eu ma gandeam la elfi si ceva mai pasnic ... dar am gasit cu totul altceva .. care sincer m-a incantat .. si eu am stat o zi sa il vad pe tot .. si zic ca a meritat ... in mod cert nu este recomandat copiilor dar nici celor cu probleme cardiace .. sincer la un moment dat ajunsesem sa ma amuze toate acele parti de corp zburatoare .. finalul ce sa zic .. unul dintre finalurile pe care le detest (trist si incert)... dar fara partea asta a meritat .. desi aproape toate personalele mor ^_^

Bam spunea...

M-am uitat la anime over and over again. Stiu episoadele pe de rost! Imi puteti recomanda tot ceva in genul asta? Thanks!

Anonim spunea...

Suuuuper tare!!!!!!! M-am uitat la toate cele 13 episoade si afost foarte foarte tare!!!!!!!!!! Actiune,suspans,dragoste.....totul....mi-a placut!!!!!!!!! NOTA: 10

Anonim spunea...

Suuuuper tare! M-am uitat la toate cele 13 episoade si mi-a placut.....!!!!!!!! Suspans,actiune,iubire.....totul...minunat!!!

NightHawk spunea...

Eu am vazut destul de multe animeuri dar asta merita vazut foarte mult, nici nush ce ma atras sal vad, dar dupa primul episod park nu ai vrea sa paraseshti scaunul, dragoste suspand shi OMOR in prostie :D ce ai vrea mai mult de atat. Oricum shi Eureka 7 merita vazut...shi multe altele ( ANIME ROCKS ! )

mik y spunea...

Serialul animat este super tare... dupa multe cautari am gasit cva pe placul meu. Scene violente si putin romantism ...pai dupa parerea mea cam tot este perfect aici muzik se imbina perfect cu actiunea, personajele sunt bine gandite si au un estetic deosebit, iar subiectul este destul de original ... dak s-ar face un film dupa acest animat, sigur ar lua oscar . E imposibil :X:X:X: .A gandit chiar ffff bn cel ce a pus atat suspans in doar 13 episoade.(eu tin minte ca erau 14 :D ...ma rog ) ...dak as putea sa mai gasesc cva asemanator ar fi minunat.

mik y spunea...

Serialul animat este super tare... dupa multe cautari am gasit cva pe placul meu. Scene violente si putin romantism ...pai dupa parerea mea cam tot este perfect aici muzik se imbina perfect cu actiunea, personajele sunt bine gandite si au un estetic deosebit, iar subiectul este destul de original ... dak s-ar face un film dupa acest animat, sigur ar lua oscar . E imposibil :X:X:X: .A gandit chiar ffff bn cel ce a pus atat suspans in doar 13 episoade.(eu tin minte ca erau 14 :D ...ma rog ) ...dak as putea sa mai gasesc cva asemanator ar fi minunat.

Unknown spunea...

Esti cel putin rau/aspru/dur/incurabil
acest anime are un singur defect sangele care sare de peste tot in rest este total perfect macar un 9.6/10

kitty spunea...

cei ce au dat comuri rautacioase sa stiti k sunteti niste oameni ce niciodata nu atsi vazut un anime bine facut...cred k atsi vazut numai naruto,bleach si numai stiu eu ce anime dasta stupid.....insa nu atsi vazut un anime care vrea sa transmita cv si care chiar dac e violent si cum ziceti voi k e desenat pros( e chiar foarte bine desenat;) ).... din cate am observat din comurile astea mai multi baieti au zis asta.....poate atsi avut probleme cu hormoni cand atsi vazut 2 fete dezbracate perfect desenate dasta ziceti asta....
in final...acest anime e foarte reusit...VIL RECOMAND din toata inima..eu chiar am plans la acest anime si va spun k eu plang foarte rar...succes:*